tisdag, januari 22, 2008

SUB-Aufbau

Jaha. Så svårt var det att få mig på fall. Himla bol.de som skickar ett Gutschein på 5 EUR, bara sådär. Meine Bestellung:

Hexenkind - Sabine Thiesler. Efter Der Kindersammler ett självklart val.
Schatten des Wahns, Stachelmanns dritter Fall - Christian Von Ditfurth. Förstås.
Damals warst du still - Christa von Bernuth. I somras läste jag i rask takt (nå ja) de två första böckerna om kriminalkommissarie Mona Seiler, Die Stimmen och Untreu. Detta är bok nr tre.
Der fremde Gast - Charlotte Link. Det var något med Am Ende des Schweigens som gjorde att jag vill läsa något mer av Link.

... och kanske några till...

(I väntan på pocket:
Das Kind - Sebastian Fitzek (just nu 92° på Krimi-Couch)
Lüge eines Lebens, Stachelmanns vierter Fall — Christian Von Ditfurth)

4 kommentarer:

  1. Där trillade du dit! :-)

    Mitt inköpsstopp har nu hållit i hela 22 dagar, men det lär vara tvärkört senast i mars.
    Jag ska till London, hotellets gatunummer är 83.
    Vad är 82? Jodå, en gigantisk Waterstone's ...

    Hexenkind står i hyllan och ser lockande ut. Den jag nyss börjat på av Wolfram Fleischhauer (vad heter tyskar egentligen?) verkar lovande också.

    SvaraRadera
  2. Märkligt nog är min Wunschliste längre nu, än när jag gick in i butiken...

    Kollade förstås genast in Wolfram. Vilken bok läser du? Die Frau mit den Regenhänden eller Die Purpurlinie eller någon helt annan? Tittade lite på Die Frau mit..., har varit sugen på något lite historiskt, men det får bli nästa gång.

    Kul m London, men lycka till med Waterstone's! *skrattar rått* ;-)

    SvaraRadera
  3. Det är "Regenhänden" jag håller på med. Den utspelas omväxlande 1867 och 1992 och verkar som sagt bra.


    Jomen, SvD hade nyss en sida med tips på bokhandlar i London. Tio stycken inom gångavstånd från hotellet, däribland paradiset på jorden. Foyles, alltså.

    SvaraRadera
  4. Oj, var det Regenhänden! Jag tyckte också den verkade vara läsvärd, men fick lägga den till önskelistan eftersom jag redan checkat ut. Ska bli kul att läsa din recension sedan.

    Paradiset på jorden, *suck*...

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...