tisdag, november 11, 2008

Mini-SUB och lästema

Har följt Marikas goda råd och skapat en mini-SUB på nattduksbordet, alltså ett urval av böcker från högarna med de olästa. Där ligger just nu (bl a) Vargtimmen av Denise Mina, Döden i Venedig av Thomas Mann, Falling man av Don Delillo, Ett amatöräktenskap av Anne Tyler, Raseri av Stephen King, Dies is kein Liebeslied av Karen Duve, Vernon God Little av DBC Pierre. En ganska god blandning, eller hur? En mini-SUB kan rekommenderas.

Obs! Eftersom jag är snål/fattig smart kommer inte alla böcker från min egen SUB. Jag har god tillgång till några närståendes svällande bokhögar också. Godis.

I ett svar på Hermias kommentar skrev jag att för mig kan inte ett lästema styra hela årets läsning. Ändå har jag inte kunnat bestämma mig än. Räkna med att få läsa mer om min velighet under det som återstår av 2008. Eller radera mig från dina Favoriter redan nu.

Marikas jorden-runt-projekt lockar verkligen, hittade också danska Marias inlägg, Around the World in 80 Books. Jag är dessutom sugen på att läsa fler novellsamlingar, det har inte blivit många sådana under året. Och så kan man inte ha det. Som sagt, missa inte den spännande fortsättningen...

3 kommentarer:

  1. Här kommer ett himla bra temaförslag: "Läsa Mariannes begagnade deckare".
    Bra,va?

    Allvarligt talat, jag har något halvdussin som jag gärna byter bort.
    Vad sägs?

    SvaraRadera
  2. tyska deckare, alltså.

    SvaraRadera
  3. marianne: ett lästema som innehåller "tyskt" och "deckare" låter ju faktiskt som ett lästema precis i min smak! Jag mejlar förresten.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...