tisdag, mars 03, 2009

I örat

Jo, men jag fixar Stachelmann i helgen, lovade jag min vapendragare när det gäller tyska krimis, Marianne. Fast Stachelmann blev inte alls fixad, för en influensa ville annorlunda. När läslusten befinner sig i viloläge är det bra att det finns bokprogram i podcast-format att lyssna på. Det har jag ägnat mig åt i några dagar nu, på svenska, engelska och tyska. Gamla hederliga P1, Barnes & Noble, Deutsche Welle, Frölich lesen, NPR Book Tour. Författarintervjuer, författarporträtt, bokrecensioner, allmänt bokprat. Trevligt. Nu känner jag mig lite piggare faktiskt.

2 kommentarer:

  1. Så kan det gå ...

    Kul tips om "Frölich lesen", det måste jag lyssna ordentligt på vid tillfälle.

    Jo, förresten: "Zwillingsspiel" var sådär, varken bra eller dålig. Spännande grundhandling, men författaren dränkte storyn i detaljer. Det märktes att han har skrivit TV-manus tidigare.
    Har inte vågat mig på Fitzek än :-)

    SvaraRadera
  2. Marianne: ja, testa gärna Frölich vid tillfälle. Synd på Zwillingspiel, du får hoppas på bättre tur med Fitzek! Själv har jag snaaaart kommit fram till die Ende på Ditfurth...

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...