torsdag, februari 26, 2009

Kom änglar (och demoner)

Eftersom jag som enda person i världen (?) tyckte att filmatiseringen av Dan Browns Da Vinci-koden var helt okej, ser jag givetvis fram emot filmatiseringen av Änglar och demoner också. Trailern verkar lovande, pampig musik, grejer som exploderar och faller sönder, Tom Hanks cool som vanligt och så Stellan och Ewan på det. Fast Naomi Watts ska ju inte alls spela Vittoria Vettra, som jag skrivit tidigare, det gör i stället israeliska Ayelet Zurer. Den 15 maj är premiären.

(Och nu ska tydligen trean i serien om professor Langdon, The Solomon Key vara klar också, i alla fall enligt regissören Ron Howard. Kul! Hoppas jag.)

5 kommentarer:

  1. Och så en fin referens till ett av Lars Winnerbäcks guldkorn. Fint!

    Jag har inte sett Da Vinci-koden på film. Har inte läst Änglar och demoner heller. Kan ju bli spännande! Synd på Naomi Watts, henne gillar jag.

    SvaraRadera
  2. Paperback Lover: japp, Winnerbäck fick vara med på ett hörn i dag! :-)

    Ja, synd på Watts, men det blir ändå intressant att se hur Änglar... blir. Film-Da Vinci blev ju ganska sågad, jag känner mig som sagt rätt ensam om att tycka att den var bra. Kanske för att jag sedan Big har gillat det mesta som Tom Hanks gjort?

    SvaraRadera
  3. Nejdå, Bokmoster. Även jag tyckte att filmatiseringen var rätt bra genomförd. Sen kan man tycka vad man vill om de konstnärliga friheterna man kan ta sig med modern teknik i litteratur. Inte helt realistiskt kanske men det är å andra sidan inte bibeln heller och den säljer ännu bättre.

    Jag har läst Ä&D också, ser helt klart fram emot att få se den filmen. Kommer Digital Fortress på film också, tror du?

    Och visst är Tom Hanks bra! Gärna i kombo med Meg Ryan. Men The Terminal är också bra.

    Tack för tipset om Winnerbäck (han rullar på Spotify nu).

    // en annan linköpingsbo

    SvaraRadera
  4. Är han sååå seg, gamle Stachelmann?

    Jag var ju inte så imponerad av handlingen denna gång, men jag gillar huvudpersonen. Ditfurth får fler chanser, men det får inte Dan Brown :-)

    SvaraRadera
  5. Anton: puh, skönt med ännu en som kommer ut ur Da Vinci-garderoben! Digital Fortress hoppade jag över när den kom, har inte känt mig så sugen på den senare heller. Däremot nya Langdon, den ser jag fram emot, såväl bok som film, antar jag.

    Marianne: var du tvungen att syna mig på den? ;-) Men jo, visst går det segt. Ett par sidor varje kväll och så somnar jag som en stock. Gillar ju också herr professor, så jag vet inte varför det inte funkar den här gången. Ska ta ett rejält tag i helgen, tänkte jag.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...