fredag, februari 10, 2012

Läsvärt i veckan

Charles Dickens fyllde 200 år, eller skulle ha fyllt om osv. Många bokbloggar ville fira och hurra förstås, kanske tillsammans med en kopp te i läsfåtöljen.

En annan av veckans stora händelser var bokrean, eller i alla fall förhandsbokningarna. Men är det nätet eller bokhandeln som gäller? Bokbunden skriver om årets bokrea.

Gästbloggaren M hos Anna påminner om en läsvärd klassiker, den sextio år gamla Catcher in the Rye, en bok jag läste för nästan lika många år sedan. Känns det som :)

Lotten recenserar en bok jag gärna vill läsa, Outsider av Torbjörn Flygt, men ger den bara betyget 3+. Hmm. Jag gillade Underdog (min recension) så otroligt mycket att jag blir lite orolig ...

När Lyran lade upp sin fina lista över 100 asiatiska författare påmindes jag om denna blinda fläck i mitt läsande. Bokberget skriver intressant om kinesisk litteratur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...