torsdag, april 05, 2012

Gul och glad påsk!

Inspirerad av Malin önskar jag glad påsk med ett knippe påskgula böcker. Gult är dock en färg som förändras, dvs bleks, med tiden. Vissa av böckerna har fortfarande fräscha gula framsidor, medan ryggarna i några fall ser betydligt sorgligare ut. Eller så köpte jag böckerna för alldeles för länge sedan och måste till nästa år köpa på mig några nya i den rätta påskgula nyansen ...

I högen finns bl a två tegelstenar som skulle kunna ingå i ett ev hyllvärmarprojekt: En lämplig ung man - Vikram Seth samt Janet Frames självbiografiska Till landet är/En ängel vid mitt bord/Sändebud från Spegelstaden. Ingen påskläsning av dem i år, kanske en annan gång. Jag tänker i stället ägna mig åt påskdeckare, Kristina Ohlssons Askungar och Tusenskönor i första hand.

8 kommentarer:

  1. Glad påsk själv!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Elina! Hoppas du får en fin helg :)

      Radera
  2. Det var en fin gul hög! Ha nu en skön påsk- med avkopplande läsning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, önskar dig detsamma, Ingrid!

      Radera
  3. Svar
    1. Och ändå var det en del gula som fick stå kvar i hyllan :)

      Radera
  4. Glad Påsk på dig! Jag är så glad över att ha hittat hit. Här finns alltid ngt att läsa som intresserar mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma, Anna! Glada påskhälsningar :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...