onsdag, maj 02, 2012

Mitt liv i 23 yogaställningar

I sin självbiografi Mitt i liv i 23 yogaställningar utgår skribenten och journalisten Claire Dederer från olika asanas när hon berättar om sitt liv, sin barndom, sina föräldrars komplicerade relation, sina vilda ungdomsår och så småningom också sitt eget familjeliv. Som så många andra sökte hon sig till yogan när ryggen började krångla, men hittade en ny livsstil som hjälpte henne acceptera sig själv, sina svagheter och också sina starka sidor.

Jag gillar yogadelen bäst, att läsa om hur hon kämpar med olika yogaställningar och hur hon susar runt till olika mer eller mindre skumma yogalokaler för att hitta just det som passar henne. Det är inspirerande! Kanske hade det andra funkat bättre för mig när jag själv var i samma situation som författaren, med småbarn, eller om jag ville läsa om hur man förväntades vara som småbarnsmamma i Seattle i slutet av nittiotalet. Nu skumläser jag mest de bitarna ...

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig. Gillar också yogadelen bäst! Tror den hade blivit mycket bättre om hon hade utökat de delarna och minskat, eller tagit bort mkt av de andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, det andra gav mig dessvärre inte särskilt mycket.

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...