måndag, maj 14, 2012

Tematrio - snart 17 mai

På torsdag är det Norges nationaldag, och för att fira grannlandet ska deltagarna i veckans tematrio berätta om tre norska/svenska favoriter. Välj om du vill berätta om en speciell bok eller en författare!

Jag var bättre på att läsa norskt förr, främst i o m de norska kriminalförfattarna Unni Lindell och Jo Nesbø. Den senaste tiden har det inte blivit så mycket, så jag kan nog återanvända en gammal Tematrio - Norge/Sverige, med några norska favoriter. Hepp!

2 kommentarer:

  1. Anonym19:59

    Karin Fossum,norsk författare som jag vill rekommendera.
    Hon har skrivit ett tiotal romaner om kriminalkommisarie Konrad Seier t ex "Den som älskar något annat" och "Den onda viljan".
    Hon har även skrivit många bra psykologiska spänningsromaner som "Brott" och "Mordet på Harriet Kron" m.fl.
    Hennes senaste bok "Jag kan se i mörkret" har precis kommit ut.AC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst de två första i serien om Konrad, Se dig inte om och Evas öga, det är ett tag sedan nu men jag vill minnas att jag gillade dem. Tack för påminnelsen! :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...