fredag, maj 11, 2012

JCO

Måste ha en "palate cleanser" innan jag ger mig på nästa del av Die Klavierspielerin och väljer Fallen - Joyce Carol Oates, som e-bok från biblioteket. Har ett antal titlar av JCO kvar att läsa, jag tycker jag har läst så mycket av henne men det är ju nästan omöjligt att hänga med i tempot.

Little Bird of Heaven - Lilla himlafågel, ligger och väntar i hyllan.
Mudwoman - Dykvinnan på svenska, enligt förlaget en roman som för tankarna till Daphne du Mauriers Rebecca eller Henry James När skruven dras åt. Utropstecken!
Blonde - finns att låna som e-bok på biblioteket.
Änkan - boken hon skrev som ett sorgearbete efter makens oväntade bortgång.

6 kommentarer:

  1. Det är verkligen inte lätt att hänga med i hennes tempo! Ska bli kul att höra vad du tycker om Fallen som jag inte läst (än).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte bli besviken på henne, tycker hennes böcker håller hög kvalitet - trots att hon är så otroligt produktiv. Än så länge verkar Fallen lovande!

      Radera
  2. 'palate cleanser' ett bra begrepp för ett visst behov mellan två böcker : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Eller också tittar jag på för många mästerkockar på tv ...

      Radera
  3. Du gjorde mig sugen på en JCO . A Fair Maiden blir det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, Anna! Ibland behöver man en JCO :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...