torsdag, augusti 09, 2012

Tillsammans blir vi som bäst

Om man rullar längst ner på den här sidan hittar man en liten lista över populära inlägg. Överst på den listan ligger, och har gjort så ganska länge nu, ett inlägg om boken Drunkna inte i dina känslor av Maggan Hägglund och Doris Dahlin.

Boken har även toppat adlibris lista över aktuell försäljning ett bra tag och är just nu "tillfälligt slut". Jag kan tänka mig att den varit efterlängtad av många. Jag blir varm i hjärtat när jag tänker på att den som alltid fått höra att den "överreagerar", att den "inte ska ta åt sig, att det "bara är att släppa det" nu kan ha fått en förklaring och kanske lite extra styrka och tröst. Förhoppningsvis har boken kunnat hjälpa många, både de som själva är HSP (Highly Sensitive Personality, sensitivt begåvade) och de som finns bredvid dem.

Doris Dahlin: Det är sannerligen inte fler etiketter vi behöver. Men kunskapen om oss behövs. Och insikten om att det inte är fel på oss. Vi är bara lite annorlunda än många andra. Vi behövs. De andra behövs. Tillsammans blir vi som bäst.

1 kommentar:

  1. Nu är det dags att anmäla sig till bokbloggträffen i Växjö 19 juni. Hoppas du fortfarande kan och vill komma. Kolla in min blogg.
    http://mimmimarie.blogspot.se/2012/08/dags-for-anmalan-till-bokbloggstraff-i.html

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...