lördag, mars 09, 2013

3/10: Udda verklighet

Lite skräck, lite urban fantasy, det är ungefär så kinky som denna Bokmoster kan bli ... Jag läser inte jättemycket fantasy men kanske kan jag fastna för den urbana varianten?

Vi ska till Malmö och möta unga Udda som lider av sömnproblem och hemska hallucinationer som gör henne utsatt såväl i arbetslivet som privat. I en av sina drömmar ser Udda en kvinna som verkar fly för sitt liv över spåren på Malmö Central. Med hjälp av sin vän och granne Daniel börjar hon utforska sina drömmar och de leder ner till underjorden, till en annan verklighet.

Udda verklighet är Nene Ormes debutbok och som så ofta när det gäller debutböcker finns det en bra början, ett intensivt berättande, men sedan blir det ganska träligt faktiskt. Mycket snack, liten verkstad. Jag hade gärna ha velat ha mer storstad med alla dess ljud och dofter, inte så mycket ... magi. Eh. Kanske är urban fantasy inte för mig. Jag läser ut, men kommer antagligen inte läsa nästa del, Särskild.

Läsmaraton: bok 3/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...