onsdag, mars 13, 2013

Juryn sammanträder

Vem får Sveriges Radios Romanpris 2013? Arbetet för att välja pristagaren är i full gång, jag har just lyssnat på första delen om två av mina favoriter till priset: Ön - Lotta Lundberg och En storm kom från paradiset - Johannes Anyuru. Jag hoppas hinna med de andra delarna innan den direktsända prisutdelningen på fredag den 15 mars kl 18.15.

Läs mer om böckerna och juryn på programmets hemsida! Och Marcusbiblioteket berättar om spelet bakom kulisserna ;)

2 kommentarer:

  1. Så, vem tror du vinner?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt, Hermia! Mina favoriter var ju som jag skrev Ön och En storm kom från paradiset. Av finalisterna Ingenbarnsland, Skuggland och Brett Easton Ellis och de andra hundarna har jag bara läst de två sista och av dem gillade jag Skuggland bäst. Spännande!

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...