onsdag, januari 04, 2006

Rec ex

I brevlådan i dag: Blocket! Med i kuvertet följde ett litet glossigt häfte med närmare presentation av Karin Wahlberg, Wahlström & Widstrands egen deckardrottning, som hon nu kallas. Jag tror att det var första gången som jag har fått något så påkostat med en recensionbok. Det är hon värd, tycker jag.

Har också beställt fler recensionsexemplar till Bokringen från ett gäng utvalda förlags vårutgivning. Och det var väldigt vad mycket det blev. Januari, februari och mars börjar lite lätt med några kriminalromaner, någon ungdomsroman, en novellsamling, men sedan kommer en absolut alldeles för hög topp i april. Hjälp. Det var svårt att inte falla för frestelsen, det är min enda förklaring/ursäkt. Vet inte riktigt när jag ska hinna med att läsa allt men jag får väl ta ledigt från jobbet kanske...

I väntan på att de nya böckerna ska komma läser jag inte alls Danteklubben, som jag ju borde. Men när Tjugosju sekundmeter, snö sänds i helgen vet jag vem som är mördaren. Kanske dumt, ospännande. (Min recension av Tjugosju sekundmeter, snö.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...