tisdag, juli 04, 2006

4th of July

Bokus tipsar dagen till ära om amerikansk läsning, men sånt blir det ju rätt mycket ändå. Själv läser jag just nu danskt och kinesiskt (nej, egentligen är det ju amerikanskt också, men boken handlar om Kina - Babes i Beijing).

Men för att fortsätta det amerikanska... Dårskaper i Brooklyn av Paul Auster, I en klass för sig av Curtis Sittenfeld, Fågelvägen av Anne-Marie MacDonald samt Den lille vännen av Donna Tartt är dagens amerikanska boktips från mig.

Uppdaterat: Anne-Marie MacDonald är ju kanadensiska. Ja, ja. Men boken är fortfarande väldigt bra, se Bokringens recension.

5 kommentarer:

  1. Kul med Babes in Beijing. Vad gillar du boken?

    SvaraRadera
  2. Jag har inte mycket mer än börjat, men gillar den verkligen. Tänker, nästan oundvikligt, på Amélie Nothombs Underkastelsens sötma när jag läser den, fast den var å andra sidan mer absurd. Bra, kul och intressant blir mitt betyg än så länge.

    SvaraRadera
  3. "Bra, kul och intressant", jo, här är vi nyanserade! Men utförligare recension kommer förstås så småningom.

    SvaraRadera
  4. Men "bra, kul och intressant" säger ju en hel del av det man vill veta :)
    Jag läser History of love nu, kommit ca 80 sidor. Och den får samma omdöme!

    SvaraRadera
  5. Ser fram emot recensionen av History of Love! Låter nästan lite Paul Auster, det där med sliten lägenhet i Brooklyn, boken från antikvariat, människor som heter Leo och Alma... Nicole Krauss hamnar på min läslista.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...