onsdag, oktober 01, 2008

Kvartalsrapport

Efter att ha läst en imponerande kvartalsrapport hos Marianne - tappat hakan på tangentbordet, fått andnöd, svimmat, plockat upp hakan igen - tänkte jag bidra med min något blygsammare variant.

Så många tyska böcker har det faktiskt inte blivit den här perioden, dock lite annat. Bl a fyra böcker om Erlendur. Så här tyckte jag om dem: 1 bra, 2 så där, 3 hyfsad, 4 okej. Den fjärde boken, Mannen i sjön, var lite extra för då var de i Deutschland, DDR. Nummer 5, Vinterstaden, ska jag gärna läsa också. Räknar med att någon närstående kommer att sticka den under näsan på mig snart.

Läste också Paul resp. Siris senaste - mjaa... Jo. Bra, förstås. Men ändå. Har också som sista kvinna i Norden börjat läsa Stieg Larson! Där ser man.

Bäst under kvartalet: Barbara Kingsolvers Animal, Vegetable, Miracle: A Year of Food Life. Cause I'm an odlare, yes, I am.

Annars ser jag fram emot den 31 december - för att kunna knåpa ihop årets upplaga av den tyska listan!

4 kommentarer:

  1. Haha!

    Jo, det blev ganska mycket läst under kvartalet. Jag har nästan slutat se på TV (förutom meine liebe 3Sat och ZDF), det förklarar nog saken.

    SvaraRadera
  2. Anonym20:28

    Den tyska listan får man inte glömma. :)

    SvaraRadera
  3. marianne: Ah, tysk tv! Har försökt - efter tidigare tips - kolla på nätet, men det är mest en väldig massa bildserier på just det jag vill se. Några tips?

    marika: nej, absolut inte glömma den. Ser fram emot din!

    SvaraRadera
  4. Jag bor i ett ComHem-hus, och kan se ZDF och 3Sat.
    Med Telias digital-TV kan man tydligen se ZDF.
    När jag flyttar till våren kommer jag att skaffa parabol och se maaaasssor av tyska kanaler, hoppas jag.

    Radio kan man höra via dradio.de och http://radioprogramm.ard.de/overview.php
    Jag har inte hittat någon kanal som jag verkligen gillar, men klarar ändå inte att jobba och lyssna samtidigt.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...