onsdag, mars 11, 2009

På gång

Böcker i min mini-SUB:

Die vierte Tochter - Krystyna Kuhn
Present från Marianne. Ska sätta i gång med Kuhn nu, har jag tänkt. I början av min läsprojektskarriär läste jag Fische können schweigen och eftersom min SUB innehåller flera böcker av författaren kan det vara ett lämpligt miniprojekt under våren.

Hur man botar en fanatiker - Amos Oz
Någon sa att han kommer att få Nobelpriset och jag vill självklart läsa innan dess.

I väntan på ett namn - Jhumpa Lahiri
Det här ligger faktiskt än så länge i den jätte-SUB som kallas biblioteket, men jag vill gärna läsa den eftersom jag tycker mycket om novellsamlingen Den indiske tolken. I april kommer dessutom Främmande jord, ännu en novellsamling på Brombergs.

Och får jag någon gång slut på böcker tar jag en sväng till sonens (bl a Expressens klassikersamling) eller dotterns (en massa chick lit och nu senast också någon vampyrbok!) bokhyllor. Gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...