onsdag, september 02, 2009

Krim-alfabetet: S

Bok: Skulptrisen – Minette Walters
Spännande psykologisk thriller. Olive Martin är dömd till livstid för att ha styckmördat sin mamma och sin syster, men journalisten som ska skriva en bok om henne börjar så småningom misstänka att allt inte står rätt till. Är Olive kanske också ett offer? Har filmatiserats, med ganska gott resultat, vill jag minnas.

Författare: Dorothy L Sayers
Jag har inte läst jättemycket av Sayers, men det jag har läst har jag gillat, t ex Mördande reklam och Kamratfesten. Vissa fans är mer hard core.

Vill läsa: Der Schwarm – Frank Schätzing.
Svärmen har legat i min SUB i evigheters evighet. Snart ska jag väl läsa den också.

3 kommentarer:

  1. Skulptrisen kommer jag ihåg *ryser*
    Finns Svärmen på svenska alltså?

    SvaraRadera
  2. Haha, du skriver om Sayers och jag skriver om Stephen Booth, som väl är din favvo? Min deckarhylla är sorterad på förnamn, nämligen. :-)

    Skulptrisen var otäck, om jag minns rätt. Den dömda går väl lite i samma stil som Eunice Partridge; illitterat, trög, oförutsägbar under en massiv yta...?

    SvaraRadera
  3. paperback lover: jag minns också Skulptrisen som riktigt otäck, men det var förstås ett tag sedan jag läste den nu. Ja, Svärmen finns sedan ett tag på svenska, den har ett imponerande sidantal och jag har än så länge bara bläddrat lite i det tyska originalet. Jag samlar kraft!

    snowflake: ja, I love Stephen! Men en bokhylla sorterad på förnamn - tanken svindlar och jag måste hålla i mig lite i skrivbordskanten. Min är förstås sorterad på det enda tänkbara sättet, på efternamn. ;-)

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...