söndag, mars 04, 2012

Bokhyllerunda - F

En kvartett kvinnor blir det i dag. Först en tunn pocket, en kortroman kanske. Följeslagerskan - Nina Berberova, om en musgrå ackompanjatris som får anställning hos en berömd och mycket vacker sopran. Jag minns den som ganska intensiv och dramatisk med någon otrohetsaffär som kommer i dagen.

Flicka i hyacintblått - Susan Vreeland. I åtta berättelser följer vi en tavla som genom århundrandena byter ägare, från USA på 1990-talet till 1600-talets Holland. Min recension.

Förr när vi var vuxna - Anne Tyler. En av mina favoritförfattare skriver om en kvinna i femtioårsåldern som ser tillbaka på sitt liv och det är varmt, humoristiskt och inlevelsefullt skildrat, med tankar och känsloliv och karaktärer man minns långt efter att boken är utläst. Min recension.

Flickan från södern - Joanna Trollope. Ännu ett vardagsdrama med relationerna i centrum. Ganska trivsamt. Min recension.

4 kommentarer:

  1. Jag har en av de här i min SUB, men ingen av dem är med bland mina böcker på F. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, undrar vilken ... Det gick ju inte så bra när jag skulle gissa sist :)

      Radera
    2. Följeslagerskan. :)

      Radera
    3. Aha! Tack, då slapp jag gissa mer :)

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...