tisdag, april 01, 2014

Läsmaraton - vi är i mål!

Jag klarade som planerat av målgången under helgens härliga bokresa, den tionde boken blev ganska märkliga men fascinerande Främlingsleguanen - Martina Montelius. Och så blev det dessutom tid för ett par bonusböcker ur vår frestande bokkasse, t ex Inventering - Erlend Loe.

Mars 2014 alltså. Håkan Nesser OCH kulturtantskollo OCH läsmaraton, fantastiskt, großartig! Tack alla för att denna månad blev så bra, tack för trevliga hejarop längs maratonvägen! Kanske gör vi om det nästa år? Nu väntar tegelstenarna på mig igen.

Så här gick det för övriga deltagare:

Enligt O - gick precis som jag i mål i Syninge, otroligt trevlig målfålla på det stället.
Mind the Book - parkbänksläsning! Siktar nu på TTT!
Lyrans Noblesser - klarade av såväl barnböcker som Dostojevskij.
TidningsIda - bestämde sig för att vänta på läsinspirationen. Ett klokt val.
Och dagarna går - lyckades prioritera rätt :) Bästa bok: Mary Jones historia.
Havsdjupens sal - läste i genrer som steampunk, noveller, dystopi, grafiska romaner ...
Tant Augustas tekopp - hittade under utmaningen några riktigt bra böcker, kul!
Carro - fick ihop 1 468 lästa sidor, inte illa.
Feministbiblioteket - har inte bara gått, utan sprungit i mål.
Fantastiska berättelser - började läsa manga. Gjorde dessutom ärevarv som snabbast i mål!
Böcker etc - tyckte att det roligaste var att läsa lite fler bloggar än annars. Instämmer.
Looking för Mr Goodbook - erkände sig besegrad, fast ändå inte! Läste bl a Zombie - JCO.
What You Readin? - kom i mål med "skoskav och andan i halsen".

6 kommentarer:

  1. Anonym22:30

    Det här var jättekul, både att "tvingas" läsa så mycket mer än under en vanlig månad och att hitta några nya trevliga bloggar att följa. Lägger mig nu i träning inför deltagande i samma rafflande lopp nästa år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att det gick så bra, och att så många ville hänga på utmaningen! Lycka till med uppladdningen inför nästa lopp :)

      Radera
  2. Jag hade aldrig fått läst så många om du inte utmanat med ditt maraton - TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, jättekul att du var med! :)

      Radera
  3. Nu har jag äntligen bloggat ikapp mig själv. Här skriver jag en sammanfattning av utmaningen, hur det gick för mig: http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2014/04/lasmaraton-i-mars-utmaningen-en.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul, då ska jag komma förbi och läsa om hur det har gått för dig.

      Radera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...