tisdag, november 27, 2007

Bokfemman v 48

Oj, det här blir svårt. Fantasy är inte riktigt min genre, framförallt inte nu för tiden, men jag ska försöka komma på 5 favoriter. Hm... magi och andra övernaturliga företeelser... har varit inne och snurrat på dystopier, men de hör kanske inte hit? Liftarens guide till galaxen av Douglas Adams, men bl a Pi flaggar för ett SF-tema, så den får nog vänta. Min lista:

Sagan om ringen - JRR Tolkien. Ja, hela trilogin förstås.
Jonathan Strange & Mr Norrell - Susanna Clarke. Här är det verkligen magi som gäller! Trollkarlar i 1800-talets England.
Harry Potter - JK Rowling. Tror jag har gillat HP och den flammande bägaren bäst, men då har jag ju å andra sidan inte läst sista delen i serien än.

Ja, det var det hele.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...