onsdag, juli 01, 2009

Krim-alfabetet: J

Bok: Jungfrudansen - Stephen Booth
Jungfrudansen har jag redan skrivit en del om. At length! kanske någon utbrister nu… Men jag hittar inte mycket annat på J, så det får bli den igen. Och den är bra.

Författare: P D James
Nej, det går inte att hoppa över baronessan James of Holland Park, även om jag blev riktigt besviken på den senaste boken, Patienten. Men P D är ändå alltid P D och böckerna om Dalgliesh är underbara. Jag tycker att det har hållit bra fram till I mördarens rum och även Fyren, men nu är jag lite orolig för Phyllis Dorothy, på flera sätt.

Vill läsa: Das Jesus Video – Andreas Eschbach
Den här verkar så knasig att den kanske kan vara bra. Vid en arkeologisk utgrävning i Israel hittas skelettet av en man som dog för tvåtusen år sedan. Omständigheterna gör att man tror att mannen är en tidsresenär som kan ha fångat Jesus på video! Beskrivs som en technothriller och har filmatiserats.

2 kommentarer:

  1. Das Jesus Video låter verkligen hur knasig som helst :-)

    SvaraRadera
  2. PBL: superknasig, men kanske ändå läsvärd? Den korta trailern jag hittade på youtube utlovar Dan Brown-action.

    SvaraRadera


Tack för din kommentar, välkommen tillbaka för ditt svar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...